Lasten tanssi

Lapsiryhmän jalat ja värikkäät kankaat
Tanssin, leikin ja liikkeen avulla lapset pääsevät tutkimaan yhteistyötä ja motorisia taitoja. Lapset yhdistävät kokemuksia antamisesta ja ottamisesta kehon kautta, ovat nopeita tai hitaita, isoja ja pieniä, kuvaavat tunteita, kuten iloa ja pelkoa, esittävät kuvia ja ratkaisevat ongelmia ilman kilpailua. Mielikuvitus saa uusia ulottuvuuksia, kun keho saa toimia perustana.
Lue lisää

Asiakaspalaute

Tanssi lapsille - opetus päiväkodissa, esikoulussa ja peruskoulussa.

Tasa-arvotyöskentely focsu kehon kanssa. Tanssin kautta toteutetaan arvopohjaista ja tasa-arvotyötä käytännössä. Leikkimielisellä tavalla lapset pääsevät käsiksi itsensä eri osiin ja kehittävät fyysisiä, emotionaalisia ja sosiaalisia kykyjä, kuten viestintää, motorisia taitoja ja yhteyttä tunteisiinsa. Lapset harjoittelevat taitoja, kuten paikan antamista ja ottamista, johtamista ja seuraamista, kehollisia rajoja ja kehollista viestintää. Voimme tanssia tanssin ilosta, mutta myös saadaksemme paremman pääsyn kehomme kaikkiin puoliin, luodaksemme uusia kokemuksia vuorovaikutuksessa toisten kanssa ja laajentaaksemme kasvattajan ja lapsen välisen suhteen dynamiikan ulottuvuutta.

Tavoitteena on, että kaikki pääsevät käyttämään kehoaan, että heidän vuorovaikutuskykynsä lisääntyy, että kaikkien yhtäläinen arvo toteutuu käytännössä ja että pitkällä tähtäimellä saadaan enemmän yhtäläisiä mahdollisuuksia hyvään terveyteen ja turvallisuuteen väkivallalta.

Lapset lähtevät mukaan satumatkalle, jossa kirjaa luetaan kielellisellä leikkimielisyydellä sekä ruotsin että suomen kielellä. Tämän jälkeen lapset voivat liikkeen avulla tutkia tanssia tarinankerronnan kielenä.

Moving Heartilla on laaja ja vankka kokemus lasten kanssa työskentelystä, ja se luo intohimoisesti lapsille tiloja, joissa mielikuvitus voi virrata ja joissa liikkumisen vapaus ja ilo voivat toteutua. Mielestämme kaikilla lapsilla on oikeus tutkia liikettä ja kohdata taiteellisissa yhteyksissä, joissa koko ihminen voi toteutua.
Together we have many years of experience to teach dance in school and pre-school setting as we have done several projects with dance in libraries.

ElinMaria Sydänvirta is trained in children’s dance at Umeå University and the Ballet Academy (Sweden), Dance for Health instructor as well as independent courses in creative dance. I have long and wide experience of leading dance for children both at dance school, library, in childcare and school. During the years 2013-2016, I trained teachers in dance as a method for equal treatment in Umeå Municipality, Vindelns Municipality and Åre Municipality in Sweden. She is as well a certified Dance For Health instructor.

Gabriel Sydänvirralla on laaja ammatillinen osaaminen lasten kanssa toteutettaviin kulttuuri- ja poikkitaiteellisiin hankkeisiin. Hän on työskennellyt yhteisötaiteilijana yli 50 maassa ympäri maailmaa ja tuonut tanssia ja taidetta syrjäisimpiin paikkoihin, esimerkiksi Kirgisian vuoristokyliin, Kazakstanin aavikolle, Haitin saarelle ja Ecuadorin sademetsään. Gabriel on leikkinyt ja työskennellyt lasten kanssa pakolaisleireillä, kyläjuhlissa, autiosaarilla ja orpokodeissa. Hän on myös matkustanut kolme vuotta Aasian halki vanhalla taidebussilla tuoden taidetta, kulttuuria ja työpajoja maailman lapsille.

Tilauslomake
Ota yhteyttä!