Lasten tanssi

Lapsiryhmän jalat ja värikkäät kankaat
Tanssin, leikin ja liikkeen avulla lapset pääsevät tutkimaan yhteistyötä ja motorisia taitoja. Lapset yhdistävät kokemuksia antamisesta ja ottamisesta kehon kautta, ovat nopeita tai hitaita, isoja ja pieniä, kuvaavat tunteita, kuten iloa ja pelkoa, esittävät kuvia ja ratkaisevat ongelmia ilman kilpailua. Mielikuvitus saa uusia ulottuvuuksia, kun keho saa toimia perustana.
Lue lisää

Asiakaspalaute

On erittäin hyödyllistä rikkoa tietynlainen toimintatapa ja kokeilla jotain uutta. Tulette ulkopuolelta ja avaatte lapsille ovia, joita me emme ehkä pystyisi tekemään täällä. On hauskaa nähdä, miten tanssista voi tulla kaikille yhteinen kieli, jossa lapset voivat tehdä jotain yhdessä riippumatta siitä, miten lapset muuten puhuvat ja mikä heidän äidinkielensä on. Minusta se on todella hauskaa! Se on jotain, mitä me tarvitsemme; juuri se, että voimme puhua kehollemme.

Tiina Mattio, lastentarhanopettaja
Lasten tanssi

Lapset tulevat tanssissa esiin eri tavalla, sillä he ovat yhdessä ryhmässä, sekä yksilöinä että ryhmänä. Olen nähnyt lapsista puolia, joita en ole ennen nähnyt; ehkä jotkut lapset ovat ujompia eivätkä ota paljon tilaa sanallisesti, mutta keho voi kertoa paljon enemmän. Olen kokenut tanssissa, että lapset pystyvät paljon enempään kuin me aikuiset ajattelemme, erityisesti sen perusteella, mitä odotamme iän suhteen.

Laura Garcia, lastentarhanopettaja
Lasten tanssi

Mielestäni Sydänvirta sai lapset hyvin mukaan heti alusta alkaen, ja oli mielenkiintoista, miten he käyttivät kehoaan eivätkä suutaan ilmaisemaan itseään.

Annette Holmén, päivähoidon opettaja
Lasten tanssi
Onnistuit uskomattoman hyvin motivoimaan ja pitämään heidät keskittyneinä tanssin avulla. Keskittyminen oli uskomatonta jopa lapsille, joilla on npf-ongelmia.
Heidi Lindqvist, lastentarhanopettaja
Dans för barn

Tanssi lapsille - opetus päiväkodissa, esikoulussa ja peruskoulussa.

Tasa-arvotyöskentely focsu kehon kanssa. Tanssin kautta toteutetaan arvopohjaista ja tasa-arvotyötä käytännössä. Leikkimielisellä tavalla lapset pääsevät käsiksi itsensä eri osiin ja kehittävät fyysisiä, emotionaalisia ja sosiaalisia kykyjä, kuten viestintää, motorisia taitoja ja yhteyttä tunteisiinsa. Lapset harjoittelevat taitoja, kuten paikan antamista ja ottamista, johtamista ja seuraamista, kehollisia rajoja ja kehollista viestintää. Voimme tanssia tanssin ilosta, mutta myös saadaksemme paremman pääsyn kehomme kaikkiin puoliin, luodaksemme uusia kokemuksia vuorovaikutuksessa toisten kanssa ja laajentaaksemme kasvattajan ja lapsen välisen suhteen dynamiikan ulottuvuutta.

Tavoitteena on, että kaikki pääsevät käyttämään kehoaan, että heidän vuorovaikutuskykynsä lisääntyy, että kaikkien yhtäläinen arvo toteutuu käytännössä ja että pitkällä tähtäimellä saadaan enemmän yhtäläisiä mahdollisuuksia hyvään terveyteen ja turvallisuuteen väkivallalta.

Lapset lähtevät mukaan satumatkalle, jossa kirjaa luetaan kielellisellä leikkimielisyydellä sekä ruotsin että suomen kielellä. Tämän jälkeen lapset voivat liikkeen avulla tutkia tanssia tarinankerronnan kielenä.

Moving Heartilla on laaja ja vankka kokemus lasten kanssa työskentelystä, ja se luo intohimoisesti lapsille tiloja, joissa mielikuvitus voi virrata ja joissa liikkumisen vapaus ja ilo voivat toteutua. Mielestämme kaikilla lapsilla on oikeus tutkia liikettä ja kohdata taiteellisissa yhteyksissä, joissa koko ihminen voi toteutua.

ElinMaria Sydänvirta on saanut lastentanssikoulutuksen Uumajan yliopistossa ja Balettiakatemiassa (Ruotsi) sekä itsenäisiä luovan tanssin kursseja. Minulla on pitkä ja laaja kokemus lasten tanssin ohjaamisesta sekä tanssikoulussa, kirjastossa, päivähoidossa että koulussa. Vuosina 2013-2016 olen kouluttanut opettajia tanssista tasavertaisen kohtelun menetelmänä Uumajan kunnassa, Vindelnsin kunnassa ja Åren kunnassa Ruotsissa.

Gabriel Sydänvirralla on laaja ammatillinen osaaminen lasten kanssa toteutettaviin kulttuuri- ja poikkitaiteellisiin hankkeisiin. Hän on työskennellyt yhteisötaiteilijana yli 50 maassa ympäri maailmaa ja tuonut tanssia ja taidetta syrjäisimpiin paikkoihin, esimerkiksi Kirgisian vuoristokyliin, Kazakstanin aavikolle, Haitin saarelle ja Ecuadorin sademetsään. Gabriel on leikkinyt ja työskennellyt lasten kanssa pakolaisleireillä, kyläjuhlissa, autiosaarilla ja orpokodeissa. Hän on myös matkustanut kolme vuotta Aasian halki vanhalla taidebussilla tuoden taidetta, kulttuuria ja työpajoja maailman lapsille.

Tilauslomake
Ota yhteyttä!